Hva koster en begravelse?

En begravelse trenger ikke koste mye

Prisen på en begravelse kan variere ut ifra hva man selv ønsker, men kan starte fra 12.988,- om man ikke inkluderer seremonien.

Vi er opptatte av å være transparente når det kommer til pris slik at du bedre kan forstå kostnadene rundt en begravelse og gravferdstjenester.

Vi tror at ved å tilby unike og rimelige tjenester beleilig i en pakkepris, kan du bruke mer tid med dine nærmeste og mindre tid på begravelsesarrangementer.

Planlegg en personlig begravelse som kan bli akkurat slik du og dine nærmeste vil ha den, eller velg en av våre to faste pakkepriser.

Planlegg en personlig begravelse som kan bli akkurat slik du og dine nærmeste vil ha den, eller velg vår faste pakkepris. Priser for begravelse avhenger av ditt valg. Her kan du se noen forslag til ulike  begravelsesseremonier.

Les mer
Mest valgt
Alternativ 1

Planlegg en personlig begravelse

Planlegg en personlig begravelse med seremoni

Fra kr. 29 780,- Dine valg avgjør hva begravelsen koster.
En begravelse kan bli akkurat slik du og dine nærmeste vil ha den. Avtal en planleggingssamtale med oss, så kan vi snakke mer om dine ønsker. Du vil få et kostnadsoverslag før du bestemmer deg. Uansett hva du velger får du vår kvalitetsgaranti.

Kontakt meg
Alternativ 2

Begravelse med seremoni

Fast pakkepris 20 900,-

Pakkepris for begravelse med seremoni gjelder dersom vi ordner alt på enkleste måte eller dersom familien ønsker å ordne en del selv. Prisen er den samme.
Dersom du ønsker å endre noe i pakken, da vil dine valg avgjøre hva begravelsen koster.

  • Hva er inkludert?

    • Døgnvakt

      Våre kontorer kan kontaktes via telefon hele døgnet av utdannede gravferdskonsulenter med lokalkunnskap.

    • Kvalitetsgaranti

      Vår garanti er at du får profesjonell hjelp med høyeste kvalitet.

    • Kompetent bistand

      Hos oss møter du utdannede og erfarne gravferdskonsulenter.

    • Planleggingssamtale

      Her har vi planlagt alt for deg, det er kun nødvendig med en kort samtale.

    • Alle bestillinger

      Vi gjennomfører og kvalitetssikrer alle nødvendige bestillinger.

    • Meldinger til det offentlige

      Vi vil bistå med alt det praktiske rundt papirer og skjemaer i forbindelse med gravferden slik at du kan fokusere på det viktigste.

    • Minneside på internett

      Vi oppretter en minneside med informasjon om tid og sted for seremonien i tillegg til muligheten for å legge igjen kondolanser.

    • Annonsering

      Vi tilrettelegger for en nettannonse på facebook siden til Al-Khidmat og Janazah i Norge.

    • Stell og nedlegg i kiste

      Våre erfarne gravferdskonsulenter har god kompetanse til å gi muntlig veiledning til familien for å gi et verdig stell (ghusl) før nedlegging i kisten.
      Vil du at konsulenten skal bistå, vil det komme et tilllegg.

    • Hygienetiltak

      Tiltak for hygiene og smittevern.

    • Kiste

      Ubehandlet furukiste. kr. 10.630,- (kun i standard mål)

      Kiste 28 Ubehandlet Furu
    • Transport

      Vi har begravelsesbiler ved bruk til seremoniell transport og ved henting av avdøde i hjemmet, alt i tråd med Standard for god gravferdskikk. Transport av kiste fra dødssted til gravplassen inntil 20 km.

    • Mannskap begravelsesdagen

      Vi er tilstede ved seremonien og tar ansvar for alt det praktiske.
    • Blomster

      Enkel blomsterdekorasjon.

      Kistedekorasjon oppå kiste fra Jølstad begravelsesbyrå
    • Pynting av seremonirommet

      Vi kan sørge for plassering av blomster og pyntingen av seremonirommet dersom familien ønsker det.

    • Veiledning med arv og skifterådgiver

      Vi bistår med veiledning til riktige skjemaer og prosessen som følger arv og skifte.

    • Veiledning av gravsted og gravstein

      Vi bistår med både planlegging og veiledning til valg av gravsted og gravstein.

    • * Har du rett til stønad fra NAV?

      NAV refunderer inntil kr. 28 677,- i gravferdsstønad og transportkostnader over 20 km.
      Stønaden kan dekke hele begravelsen. Vi tar ikke ekstra betalt for å hjelpe deg med å avklare om du ha rett på stønad fra NAV.

Kontakt meg
Alternativ 3

Forsendelse uten seremoni

Forsendelse av avdøde - Ta kontakt med oss for pris

Pakkeprisen for forsendelse uten seremoni gjelder kun dersom det ikke skal gjennomføres seremoni eller samling ved kisten. Og prisen gjelder for forsendelser fra Oslo. Det vil komme et tillegg for andre byer.

  • Hva er inkludert?

    • Døgnvakt

      Våre kontorer kan kontaktes via telefon hele døgnet av utdannede gravferdskonsulenter med lokalkunnskap.

    • Kvalitetsgaranti

      Vår garanti er at du får profesjonell hjelp med høyeste kvalitet.

    • Kompetent bistand

      Hos oss møter du utdannede og erfarne gravferdskonsulenter.

    • Planleggingssamtale

      Her har vi planlagt alt for deg, det er kun nødvendig med en kort samtale.

    • Alle bestillinger

      Vi gjennomfører og kvalitetssikrer alle nødvendige bestillinger.

    • Meldinger til det offentlige

      Vi vil bistå med alt det praktiske rundt papirer og skjemaer slik at du kan fokusere på det viktigste.

    • Minneside på internett

      Vi oppretter en minneside med informasjon om tid og sted for seremonien i tillegg til muligheten for å legge igjen kondolanser.

    • Stell og nedlegg i kiste

      Våre erfarne gravferskonsulenter har god kompetanse til å gi familien muntlig veiledning for å gi et verdig stell (ghusl) før nedlegging i kisten.
      Dersom konsulenten skal bistå, vil det komme et tillegg.

    • Hygienetiltak

      Tiltak for hygiene og smittevern.

    • Kiste

      Ubehandlet furukiste. Kr. 8.510,- (gjelder kun standard mål på kisten)

    • Transporter

      Vi har begravelsesbiler ved bruk til seremoniell transport og som benyttes ved henting av avdøde i hjemmet, alt i tråd med Standard for god gravferdskikk. Transport fra Ullevål sykehus – Gardermoen er inkludert i prisen. Det kommer et tillegg for andre byer.

    • Veiledning med arv og skifterådgiver

      Vi bistår med veiledning til riktige skjemaer og prosessen som følger arv og skifte.

    • * Har du rett til stønad fra NAV?

      NAV refunderer inntil kr. 28 677,- i gravferdsstønad og transportkostnader over 20 km.
      Stønaden kan dekke hele begravelsen. Vi tar ikke ekstra betalt for å hjelpe deg med å avklare om du ha rett på stønad fra NAV.

Kontakt meg

Prisen på en begravelse kan variere ut ifra hva man selv ønsker, men kan starte fra 12.988,- om man ikke inkluderer seremonien.

Vi er opptatte av å være transparente når det kommer til pris slik at du bedre kan forstå kostnadene rundt en begravelse og gravferdstjenester.

Vi tror at ved å tilby unike og rimelige tjenester beleilig i en pakkepris, kan du bruke mer tid med dine nærmeste og mindre tid på begravelsesarrangementer.

Planlegg en personlig begravelse som kan bli akkurat slik du og dine nærmeste vil ha den, eller velg en av våre to faste pakkepriser.

Planlegg en personlig begravelse som kan bli akkurat slik du og dine nærmeste vil ha den, eller velg vår faste pakkepris. Priser for begravelse avhenger av ditt valg. Her kan du se noen forslag til ulike begravelsesseremonier.

Kvalitetsgaranti

Vi garanterer at du får profesjonell hjelp med høyeste kvalitet. Arbeidet foregår punktlig, og presist og du kan forvente at vi husker på alle småtingene du kanskje ikke tenker på selv. Du har vår garanti for at vi oppfyller punktene i listen under.

Døgnvakt

Du når oss på telefon hele døgnet. Våre telefonvakter er utdannede gravferdskonsulenter med lokalkunnskap.

Hva koster en begravelse 2024

Våre prislister er tilgjengelig på kontorene og på nett via hvert Al-Khidmat-kontor. I starten av planleggingssamtalen spør vi om du har en kostnadsramme for begravelsen seremoni.

Vi har en rekke varer du kan velge mellom, for eksempel forskjellige typer kister og blomster. Ved bestilling gir vi deg et skriftlig kostnadsoverslag og ber om din bekreftelse. Vi noterer også ned tilleggskostnader som ikke skal faktureres via byrået. Vi oppdaterer overslaget fortløpende dersom du gjør endringer.

Våre priser for begravelser inkluderer vanligvis leie av likbil, transport av avdøde, innkjøp av kiste, urne eller lignende, kommunale avgifter og vårt honorar. Vi bruker hvite kister eller urner ved behov.

Ofte fester vi en gravplass av det muslimske fellesskapet for en periode. Dette er inkludert i prisen. Vi hjelper deg gjerne med valg av musikk, programhefte og annen tilrettelegging for seremonien, som også er del av honoraret.

I noen tilfeller kan det påløpe ekstrakostnader ved lengre transport, over 20km, transport i helgene eller ved spesielle behov. Da informerer vi de pårørende om dette på forhånd.

Våre priser varierer noe med hva familien ønsker og behøver, men vi tilstreber å holde kostnadene nede. Mange av våre kunder bruker stønader fra NAV eller egne forsikringer til å dekke utgiftene.

Planleggingssamtalen

I planleggingssamtalen får du veiledning av en utdannet gravferdskonsulent, som blir din kontaktperson videre. Du får en oversikt over alle avtaler og en huskeliste over det som gjenstår. Det kan være mange ting å ta stilling til, og vi hjelper deg å prioritere det som er viktigst.

Oppfølging før seremonien

Din kontaktperson gjennomfører alle bestillinger og følger opp det som gjenstår. Dagen før begravelsen ringer vi deg for å bekrefte at alt er klart.

I seremonien

Vi er ute i god tid når vi skal gjøre i stand til seremonien og sørger for at blomstene kommer på plass og følger opp utøverne.  Byrået pynter og lager en vakker ramme rundt kisten. Vi er til stede under seremonien og hjelper til når det er behov for det.

Oppfølging etter seremonien

Noen dager etter seremonien ringer vi deg for å høre om du har spørsmål eller tilbakemeldinger, og for å gjennomgå det som eventuelt gjenstår.

Jølstad teknisk

I personlige seremonier kan det være ønske om musikkavspilling eller lydanlegg til sangere og musikere. Vi kan bistå uansett om det er fremvisning av bilder eller film, streaming eller filmopptak. Vi har samarbeid med Jølstad teknisk har dyktige medarbeidere som vet hvordan teknisk utstyr bør brukes i en begravelse. Her kan du lese om våre kjøreregler for fotografering, filmopptak og publisering fra begravelse.

Underleverandører

Våre underleverandører er håndplukket, og vi har jevnlig dialog med disse. Vi forhandler pris og er ikke et fordyrende mellomledd. Vi står som din garantist for deres kvalitet og service.

Transport

Våre biler er velholdte og rene. Ved seremoniell transport benytter vi begravelsesbiler. Bårebilene våre brukes også ved henting av døde i hjemmet. All transport av døde skjer med verdighet og i tråd med Standard for god gravferdsskikk.

Stell av døde

Vi gir alltid den døde et verdig stell før nedlegging i kisten. Erfaring viser at det å se avdøde kan ha en viktig funksjon i sorgbearbeidelsen. Ved ulykker eller når det har gått lang tid etter dødsfallet hender det at etterlatte frarådes å se den døde. Vi har imidlertid kompetanse til å gjennomføre et utvidet stell, slik at de etterlatte allikevel kan se avdøde pent stelt i kisten.

Minnebok

Vi legger stor vekt på å lage fine minnebøker med bilder fra de personlige seremoniene. Våre gravferdskonsulenter deltar på fotokurs, og du kan forvente god kvalitet på de bildene vi tar. Vi legger til rette for at minnetalene kan kopieres inn i minneboken. For mange er dette et kjært minne med verdi for etterslekten.

I tillegg til minneboken tilbyr vi også opprettelse av en enkel minneside på internett, hvor informasjon om tid og sted for seremonien kan deles, og hvor pårørende kan legge igjen kommentarer og minner.

Taushetsplikt

Våre ansatte er pålagt taushetsplikt gjennom sine arbeidsavtaler. Vi gir ikke ut opplysninger uten godkjenning fra de etterlatte. Vi vil kun oppgi seremonitidspunkt for begravelser som er offentlig annonsert.

Personvern

På vår nettside finner du en personvernerklæring. Våre rutiner for behandling av persondata er i tråd med Personvernloven.

Hva skjer hvis kvaliteten ikke er god nok?

Dersom kvaliteten ikke er god nok, gjør vi det vi kan for å rette feilen. Noen ganger er eneste mulighet å gi et prisavslag. Dersom årsaksforholdet er uklart, lar vi tvilen komme deg til gode. Vi vet at våre kunder kan være i en krevende livssituasjon og at vi har et stort ansvar. Alle feil registreres og følges opp.